----

Saturday, September 4, 2010

continued from : jamuan berbuka puasa anjuran SITI FARZANA ROSLEY




sambung cerita kelmarin. hehe. pukul 6.30 lebih kurang aku sampai rumah cik far uh. abah yang hantar aku. thanks abah :)) .aku sampai betul2 time ayu dengan athirah ipin mai. heh. diorang yang lain tu dah sediakala ada kat umah far sebab depa balik rumah far terus dari hostel.



dengan gembiranya far sambut kami datang :)


sampai rumah far tu depa kalut2 nak amek gambar. ish.. malas la kan~ :P hehe. pastu lepas salam2 dengan mak far tu, aku dengan trah semua pergi kat belakang rumah far. bakar ikan. yummy~ ^^ enak bangat. hee. banyak pulak tu. thanks mak ayah far. memang sedap..



ikan yang belum dibakar. :)


ikan yang kami bakar. sedap juga kami buat. tak sangka. haha :)



aku tolong juga. tolong tengok. hehe :)



mana da tolong tengok ja. aku buat juga tau. :P



sementara tunggu ikan masak betul2,, kami naik la basikal alif si adik far tu. heh. biasa la.. excited sikit sebab memang dah lama sangat tak naik basikal. dah 4 tahun tinggal basikal. nasib baik tak lupa macam mana nak bawa basikal. heh ^^



syaza dengan riangnya. :)



athirah aris tengah excited tu. tak mau tunjuk pulak.. XD



siapakah itu?? malu aku tengok. HAHA >.<



dah penat aku meronda naik basikal dengan tikah,, kami p sawah pula. memang sangat cantik pemandangan dia. i like~ :) yang tengah bakar ikan tu tak pergi. kesian betul. heh,, far dengan yus ja kut yang tak ikut kami pergi sawah. sabar2. hehe. far tak pa.. tiap2 hari boleh p sana, kan far kan? (:




village view. sangat cantik.
tapi tak boleh lawan pemandangan kat tepi laut kuala muda time senja la. hehe :)



pinky ladies. haha. orange ladies ada juga ; zam dan paah. tapi tak upload pic dari hp aku. malas! heh.



kami dan sawah memang tak dapat dipisahkan. haha. *SEGAK aih. :p




segak2 belaka sampai kambing pun ligan kami. haha


memang best lah pergi sawah tu. otw pergi tu, aku dengan tkah naik basikal. tapi time balik basikal dah dikebas oleh saff anirffas! geram. nasib baik kau kawan aku. haha. lepas balik dari sawah tu, ikan tak habis bakar lagi. api pun dah nak habis. hujan rintik2 pulak. heh. memang la.. sabut ada lagi kat belakang tu, tapi kami tak tahu sama ada nak tambah sabut kelapa tu ataupun nak suruh far bakar guna dapur gas. hmm.. pastu mak far keluar. mak far cakap asal tak tambah sabut tu. aku dengan yus pun dengan sipu2 p amek sabut kelapa. heh. aku cakap kat mak far,, hujan dah tu, nak bakar kat sini juga ka? mak far suruh bakar dekat situ juga. tak pa lah. heh. yang lain2 tu p buat air sirap. boleh tahan la rasanya. haha. boleh pakai jugak kawan aku nih. ^^

pastu kami buka puasa ramai2. memang best lah.unforgettable memory! ^^,





bismillah.
heh. tengok saff tu,,
orang lain baru nak siap2 nak amek lauk. dia dah siap2 nak makan dah. haha.
*kawan. pelbagai kerenah. tapi itulah yang berharga dalam pershabatan. ^^


lepas makan, kami bersiap2 nak pergi terawih pula. aduhh.. penat deh mau upload gambar banyak2. hmm,, lepas balik terawih semua pelahap laksa pula termasuk aku. gila betul. perut2 tong belaka. apa nak dikata. haha. tak dak makanan, semua bising sampai boleh runtuh Permatang Tok Brain. dapat makanan, semua senyap. haha. itulah kami. orang yang tak kenal kami memang akan ingat kami ni teruk, teruk dan teruk. tapi itulah kenangan yang kita akan ingat bila ramai2 dah berpisah nanti. huuu :'(

setakat ini sahaja coretan saya buat kali ini. to put it laconically, buka puasa tahun ni memang gempak sebab kali ni lebih ramai daripada tahun lepas. love it! tapi,, kurang dua orang ; anis dan zuk. anis tahun lepas dia join juga. tapi tahun ni dia tak boleh join. sebab apa entah. yang zuk pula,, dia yang iya2 nak datang,, sampai suggest dekat far laksa. memang dia dah conform. tengok2 dia tak mai. aku ni yang tak conform nak mai pun mai. aiseh. tak pa lah. nak buat macam mana. heh. harap2 tahun depan far boleh buat lagi. hee. boleh kumpul 20 orang terus. ^^

oke lah. thanks again ya far. love u! :))


all zamira's. © Copyright 2011 zamirra.blogspot.com All Rights Reserved.