----

Friday, February 4, 2011

kanak-kanak itu (bhg 2)


sambungan daripada entry tahun lepas. haha.

hari tu, aku dan mak pergi ke Kota Kuala Muda tu lagi skali. aku tak ingat bila dan kenapa. yang aku ingat, mak suruh aku turun kereta dan beli surat khabar Mingguan Malaysia. aku turun dan berjalan sambil mencari kedai tersebut. ahah. ayat bm. erk. haa..

tetiba aku terlihat sebuah motor dan seorang kanak-kanak yang sama yang pernah aku cerita dulu. hmm.. dia sudah besar nampaknya. tak lah besar sangat. boleh laa.

ternyata dia masih tersenyum sambil membelek-belek motosikal milik ayahnya. aku tak sangka yang doa aku dimakbulkan. aku pernah cakap, nak jumpa budak tu lagi sekali. tup tup. memang ditakdirkan aku jumpa dia sekali lagi.

tapi aku sekadar melihat dan tersenyum seorang diri di kala itu. semoga hidupnya lebih berwarna-warni dan indah setelah dia tahu erti sebenar kehidupan. amin. ^^


all zamira's. © Copyright 2011 zamirra.blogspot.com All Rights Reserved.