----

Sunday, November 7, 2010

student putus cinta bunuh diri??

alahai~ aku nak cari tonton tv 3 tuh.. tetiba terbukak notakosong.com. aku bukak la satu entry ni cakap "pelajar putus cinta, cuba terjun bangunan". hahahaha. buat lawak betoi la. tah pape.

bak cakap penulis notakosong tu,, "Susah sangat ke hidup sebagai pelajar?". hmm. betul tu. bukannya susah pun. nama pun pelajar, belajar la. bukan susah pun. tugas seorang pelajar adalah belajar. bukan bercinta. aku dah lama realize benda ni sebenarnya. heh. *ayat macam aku ni rajin belajar sangat.haha*. hmmm.. inilah padahnya kalau bercinta time belajar. tak salah sebenarnya kalau bercinta time belajar kalau benda tu tak membawanya ke arah keburukan. tapi bercinta time belajar lebih banyak keburukan daripada kebaikan kan? fikir-fikirkan lah. ni just pendapat aku. tidak ada kena mengena antara yang hidup ataupun meninggal dunia. ;D





menurut cerita tu, lepas 'cinta'nya ditolak, dia mengancam untuk memukul dua pelajar perempuan, masa tu kawan lelaki pelajar tu lihat kejadian tu. lepas tu kawan tersebut mengejek pelaja tu. *kalau aku jadi kawan dia pun aku ejek dia.haha.*

pelajar perempuan terbabit bercadang mengadu perbuatannya kepada guru hingga menyebabkan dia hilang kawalan lalu memecah cermin tingkap dan keluar untuk terjun tingkat tiga bangunan kelas.
*kak aku cakap,, tingkat tiga ja pun,, tu bukan boleh mati pun,, seksa g ada aaa.. hahaha*

mungkin jugak pelajar ni tengah sedih lagi kut. sebab ayahnya baru meninggal sebulan yang lalu. mungkin sebab tu yang membuatkan dia tak boleh berfikir dengan waras.

--> kalau nak tau cerita lebih lanjut click here.

apa-apa pun, aku kesian jugak la kat pelajar ni. bukan kesian sebab cintanya ditolak ya. kesian sebab tekanan yang dihadapi sebab ayah dia meninggal. innalillahiwainna ilaihiraji'un..

to put it laconically, befikirlah sebelum bertindak ! :)
all zamira's. © Copyright 2011 zamirra.blogspot.com All Rights Reserved.