----

Saturday, October 9, 2010

badan sempurna. cuma akal tak sempurna. takdir Allah kepada mereka.

ahah! waktu balik rumah semalam,, aku jalan dengan trah. tetba ada sorang 'budak' lelaki naik basikal. aku tak tau describe lelaki tu sama ada 'budak' atau 'orang tua'. tapi kalau orang tua pun,, rasanya tak tua sangat kot. dia naik basikal depan kami. so, aku tengok la dia. pastu trah cakap,, "tu la Pak Abu. tapi aku tak tau sama ada yang tu Pak Abu atau abang dia. sebab muka semua lebih kurang ja." aku pelik gak r.. awat trah panggil Pak Abu. trah cakap dia tak berapa betul sangat. oh. patut la.


*gambar hiasan. tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia.*


dia dok ulang alik dekat2 kami dengan basikal dia tuh. takut gak aku. trah pn macam takut2 jugak,, tapi dia cool jak. dah biasa dah agaknya. hmm.. patut la time mak trah suruh trah tunggu dekat kerusi surau tu trah cakap tak mau, takut Pak Abu mai. aku pelik jugak ah. Pak Abu mana pulak depa nih. tapi aku tak tanya apa2 la. heh. trah cakap, depa adik beradik semua jadi macam tu - tak brapa betul sangat. aku tanya kenapa, trah cakap sebab dulu masa mak dia mengandungkan depa, ayah dia selalu pukul mak dia. terkejut aku dengar. tak tau pulak kesan dia terkena kat anak. kesian betul. anak yang tak salah tu yang jadi mangsa.

so,, 'conclusion'nya adalah:
seorang suami tu janganlah pukul2 isteri kalau kesalahan isteri tu tidak wajar untuk dipukul. especially masa si isteri tu mengandung. kalau si suami tu tak kesian dekat si isteri tu sekalipun, kesiankanlah si anak yang tak berdosa dalam perut tu.

err,, moga dijauhkan pekara ini berlaku. amin. :)
all zamira's. © Copyright 2011 zamirra.blogspot.com All Rights Reserved.